Svakodnevne situacije na poslu i borba sa stresom, čine prepreku da sačuvamo mir i održimo balans svog tela. Novi koncept joge, Office Yoga, renomirane life i business coach autorke Dragane Jovanović pomoći će zaposlenima da duboko udahnu i da stres pretvore u pozitivnu energiju.

Dragana Jovanović je trener ličnog razvoja, učitelj joge i raznih tehnika meditacije i relaksacije, reiki i theta praktičar. Pre dve decenije napustila je profesiju pravnika i posvetila svoj život novim izazovima. Pisac je bestselera, “Sreća je u nama” i “Uspeh je u nama”. Dragana Jovanović je osnivač i autor koncepta Life centra i New Life centra, lidera u body&soul programima. Gospođa Jovanović nam je tokom razgovora otkrila kako da sebe ponovo doživimo kroz nove okvire, na putu da ostvarimo ličnu sreću i razvoj.

Da li je uopšte moguće izboriti se sa stresom?
Prvo, važno je shvatiti da stres želi vama da vlada. Kada smo svesni da smo pod stresom možemo da se odupremo i time sebe pretvaramo u nekoga ko njime upravlja. Moj autorski antistres koncept Body&soul, obuhvata višedecenijsko iskustvo rada u jogi, znanje i veštine iz mnogih drugih srodnih oblasti kojima se bavim, i predstavlja način kako da se suočimo sa obavezama i pritiscima, stavljajući poseban akcenat na ljude iz poslovnog sveta. Cilj tog koncepta jeste da spoznamo razliku između toga da smo pod stresom i da smo svesni da smo u stresu. Biti svestan da smo u stresu, znači da već možemo da preduzmemo nešto, kako bismo to stanje promenili. I zato je potrebno naučiti šta je stres, kako da ga prepoznamo, da on nije uvek negativan, pa i da on može uticati da napredujemo na poslu.
Tvorac ste i koncepta Office yoga za zaposlene. Šta konkretno ta joga podrazumeva i zbog čega je ona specifična?
Office Yoga je deo već pomenutog koncepta Body&soul kojim kroz seminare, koučing programe zaposlenim ljudima dajem znanja, tehnike i alate kojima mogu svoj um i telo da vrate u prirodno stanje harmonije. Office yoga ima antistres efekat, ona deluje terapijski i energetski. Office Yoga je set vežbi namenjenih svim ljudima iz korporacija, sa ciljem da se tokom radnog vremena oslobode nagomilanog stresa.
Kako izgleda primena Office yoge u praksi?

Za Office yogu potrebno je izdvojiti 20 minuta. Zaposleni rade tehnike disanja, vežbe za rameni deo, konkretno za vrat i leđa, jer su to delovi tela, koji najviše skupljaju stres. Vežbe se rade dok sedite na stolici. Drugi deo čini kratak program za opuštanje, oslobađanje od stresa i obnavljanje energije. Nakon tih nekoliko minuta joge, imate utisak kao da ste bili na masaži.

 

Na koji način ovim konceptom uspevamo da svoje telo vratimo u prirodno stanje?
Kroz tehnike koje primenjujem iz oblasti joge, meditacije, važno mi je da ljude podstaknem da budu bolji, kako u novim izazovima, tako i u situacijama koje im ne prijaju. Stavljam im do znanja da je bitno naučiti nove pristupe stvarima. Kada određenoj situaciju priđemo na drugačiji način, time ćemo promeniti naš odgovor na stimulanse koji izazivaju stres. Zapamtite, nekada je dovoljno samo duboko udahnuti i izdahnuti i to može uticati na promenu toka razgovora i sprečiti potencijalne neprijatnosti.

Šta je to što prvo primetite nakon završetka ovih vežbi?
Svi koji su sa mnom vežbali, daju pozitivne povratne reakcije. Primetno je povećanje gipkosti, a bolovi u ramenom delu su se, ili smanjili, ili nestali. Svakako, učinak je vidljiv.

Šta je Vaša preporuka, kako se osloboditi stresa u datom trenutku?
Disanje je moćan alat u borbi protiv stresa. Kada smo pod stresom, udah se ubrza i unosimo više kiseonika, ali on ne može da stigne do mišića zbog toga što nema fizičke aktivnosti. To zaustavlja tok životne energije i šalje signal našem mozgu da smo u opasnosti. Potrebno je postati svestan disanja. Samim tim, uspeli smo da se povežemo sa sobom i svojim unutrašnjim resursima – i sebi smo omogućili vreme, da odgovorimo na najproduktivniji način za nas.
Kada je reč o konkretnim koracima, možete uraditi sledeće: udahnite duboko kroz nos i dugo izdišite na usta, tako da čujete izdah koji ide iz grla. Dišite bez naprezanja. Udišite duboko, a pokušavajte da polako i mekano produžavate izdah. Slušajte svoj izdah. Bilo bi korisno da uradite ciklus od deset udaha i izdaha. To će vam vratiti fokus. Kada smo opušteni i u toku sna, jače se čuje izdah. Kada smo u opasnosti jače se čuje udah. Svesnom promenom disanja kada smo pod stresom šaljemo umu poruku da smo opušteni. On prihvata poruku i misli počinju da se smiruju.
I za kraj, recite nam za još neki recept za mirniji dan, pored joge?
Bilo bi korisno da razmislimo da li nekim ljudima i situacijama treba reći "NE". Često trpimo nešto, što nam izaziva stres, ne razmišljajući da imamo izbor. U pojedinim okolnostima pitanje: "Šta učim iz ovoga?" ili "Šta je dobro u ovome za mene?" menjaju percepciju i stres preokrećemo u nešto pozitivno. Ipak, postoje situacije koje ne možemo da promenimo i tada je prihvatanje, način da lakše prođemo kroz deo života koji je težak i izazovan.