Postavljen kurs za budućnost:

Postavljen kurs za budućnost:

Merkur Versicherung nastavlja svoj rast u 2021. godini

Izvršni odbor Merkur Versicherung AG: Kristijan Kladiva (izvršni direktor), Markus Zahrnhofer, Ingo Hofman (izvršni direktor)

 

Grac, 30. maj 2022. godine


•    Konsolidovani rezultat: Merkur Grupa završava 2021. godinu sa povećanjem premije od 3,43 procenta i povećanjem prodaje na ukupno 651,4 miliona evra
•    U Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, Merkur je ostvario premiju od 93,7 miliona evra; Slovenija beleži najbrži rast od 4,4 procenta
•    U Austriji, matičnom tržištu osiguravajućeg društva, Merkur je povećao svoj iznos premije za 3,7 procenta, na 561 milion evra
•    Bliže kupcu: Sa svetom modularnih proizvoda, fokusom na digitalizaciju i ulaganje u kadrove i IT, Merkur je pionir u privatnom zdravstvenom osiguranju.  
2021. godina je bila godina prilika i perspektiva za austrijsko osiguravajuće društvo Merkur Versicherung. Vođeno unutrašnjom kohezijom tima i rezultujućom snagom zajednice. U vremenu koje još uvek karakteriše nedostatak sigurnosti i slaba predvidljivost, tradicionalno osiguranje i dalje drži svoj uspešan kurs: Merkur grupa će u 2021. godini porasti za 3,43 odsto, a zarađene premije po svim linijama će se povećati na 651,4 miliona evra. Strane podružnice u jugoistočnoj Evropi učestvuju sa 14,39 odsto. Na dan bilansa stanja, Grupa je ostvarila dobit pre oporezivanja (EGT) od 14 miliona evra. 


Ingo Hofman, generalni direktor Merkur Versicherung: „Za nas kao Merkur Grupu, 2021. je bila godina prilika, a ne izazova. Postavili smo sebi ovaj cilj kao tim i zajedno smo ga uspešno sproveli. Uz neophodna predviđanja,  verovali smo da su stvari moguće i pokrenuli smo promene. Svako za sebe, a svi mi kao deo tima. To je ono što čini održiv uspeh.” 
U jugoistočnoj Evropi Merkur ostvaruje zadovoljavajući rast: sa svojim podružnicama u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, Merkur ostvaruje premiju od 93,7 miliona evra i brzo se približava granici od 100 miliona evra. Najjači rast beleži Slovenija: prihod od premije povećan je za 4,4 odsto. 


Austrija: Ostvaren tržišni udeo u zdravstvenom osiguranju 


U zdravstvenom osiguranju, osnovnom sektoru Merkur Versicherung, nastavljen je pozitivan razvoj iz prethodne godine. Premije su porasle iznad tržišnog nivoa za 4,76 odsto, na 468,4 miliona evra. Grupacija sa sedištem u Gracu tako proširuje svoj tržišni udeo na 18,31 odsto i ostaje ubedljivo drugi najveći privatni zdravstveni osiguravač u Austriji. 


U segmentu osiguranja imovine, obim premije je povećan za 0,55 odsto na 21,4 miliona evra. Osiguranje od nezgode zabeležilo je blagi pad od 0,77 odsto. Ukupno, premije u ovom segmentu iznose 28,9 miliona evra. 
U oblasti životnog osiguranja na nivou cele industrije nastavlja se oklevanje kupaca tako da će, zbog teškog tržišnog okruženja i politike nulte kamatne stope koja će preovladavati u 2021. godini, dovesti do pada premije životnog osiguranja za 2,89 odsto na 42,3 miliona evra.   
 
Višak sopstvenog kapitala, koji je važan u okviru Solventnosti II, izuzetno je stabilan sa 204 procenta SCR koeficijenta ili 604 miliona evra prihvatljivih sopstvenih sredstava i mogao bi biti povećan u poređenju sa prethodnom godinom. 


Promena perspektive, blizina kupaca i buduće investicije 


Ako se fokusirate na ljude, morate razmotriti mnoge perspektive. Ovo je navelo Merkur Versicherung da ponovo razmisli o proizvodima. Tokom 2021. godine, na primer, u zdravstveno osiguranje i osiguranje od nezgode uveden je svet modularnih proizvoda koji se oslanja na rešenja po meri. U amazonizovanom svetu, u kome se potrebe i životne situacije dinamično menjaju, kupci mogu da pronađu svoju ličnu sigurnost u proizvodima u čijem oblikovanju oni sami učestvuju. 


Ulaganja u digitalnu infrastrukturu, optimizovanu veb stranicu i nove mobilne opcije dodatno poboljšavaju putovanje korisnika i osiguravaju veću efikasnost i poboljšano korisničko iskustvo. Pored toga, Merkur Versicherung takođe postavlja jasnu izjavu kao poslodavac. „Pošto smo juče razmišljali o sutra, danas smo u poziciji da svojim zaposlenima, kupcima i partnerima ponudimo sigurnost i poverenje koje očekuju od nas. Odlučni smo da i dalje nastavimo ovim putem“, dodaje Ingo Hofman. 


Na putu ka ličnom osiguranju 


Sledeća strateška prekretnica na putu ka sveobuhvatnom ličnom osiguranju bilo je preuzimanje Nürnberger Versicherung Österreich, koje je 2021. zatvoreno sa obimom premije od 110,4 miliona evra. Nakon zvaničnog odobrenja početkom aprila 2022. godine, Grazer Merkur Versicherung AG je zvanično završio kupovinu 100 odsto akcija u Nürnberger Versicherung AG Austria. Ovo Merkur Versicherung čini sedmim najvećim pružaocem usluga osiguranja u Austriji. 


Lokacija u Salcburgu će postati centar životnog osiguranja u okviru Merkur Grupe: sa jasnim ciljem razvoja proizvoda i njihovog prilagođavanja određenim zemljama. U budućnosti će poslovanje u oblasti životnog osiguranja u Austriji biti objedinjeno pod okriljem Merkur Lebensversicherung AG. 

 


Kontakt za medije: 
Stefan Mirosavić
Stručni saradnik za marketing
T: +381 11 785 29 78
M: +381 66 882 82 65
stefan.mirosavic@merkur.rs